U kunt online een afspraak inplannen. Hoe doet u dat?
- Kijk eerst op thuisarts.nl. of op ‘Moet ik naar de dokter’. Daar vindt u betrouwbare informatie over allerlei gezondheidsproblemen. Misschien is op deze manier uw vraag al opgelost. English medical information about the Dutch healthsystem and the most common healthcare protocols is provided on GPinfo.nl
2. U wilt uw vraag toch graag aan de dokter voorleggen? Of u wilt een afspraak maken bij de assistente? Log dan in op mijngezondheid.net. U hebt uw Digid hierbij nodig.
Bij de huisarts kunt deze afspraken maken:
- Telefonisch consult
- Beeldbellen
- Een consult op de praktijk.
Weet u niet goed wat het beste is, in uw geval, dan kunt u op mijngezondheid.net uw vraag ook online stellen. De huisarts probeert u dan binnen 48 uur een antwoord te sturen.
Bij de assistente kunt u deze afspraken maken:
- Oren uitspuiten
- Uitstrijkje maken
- Bloeddruk meten
- Injectie (bijvoorbeeld voor de prikpil of vitamine B12)
LET OP: Als wij de afspraak moeten afzeggen, doen we dat ook via MGN. Zorg dus dat uw notificaties goed staan ingesteld. Anders mist u ons bericht en komt u misschien voor niets naar de praktijk. Hier ziet u hoe u dat doet op de computer. Op de app Medgemak doet u dat bij de knop instellingen –> instellingen voor pushberichten.
Klik hier om online een afspraak te maken.
U kunt ook bellen om een afspraak te maken:
U kunt bellen voor een afspraak. Dat kan tussen 8.00 – 12.30. U kunt er vanaf 26 juni ook voor kiezen dat wij u terugbellen om een afspraak in te plannen. Op die manier voorkomen we lange wachttijden aan de telefoon. We vragen u dringend om gebruik te maken van die mogelijkheid.
De assistente is tussen 14.00 -16.00 ook bereikbaar om uw vragen te beantwoorden, maar afspraken maken we alleen in de ochtend. Als u voor 9.00 uur belt, hebt u de meeste kans dat u vandaag nog geholpen kunt worden.